wrestling-gotvand
کشتی گتوند

                      

دور برگشت مسابقات لیگ کشتی نونهالان خوزستان در تاریخ 28 و 29 دی ماه 1390 در شهرستان خرمشهر برگزار شد که در این مسابقات تیم کشتی گتوند با کسب مقام دوم گروه خود توانست جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند. در مرحله نیمه نهایی هیئت کشتی گتوند با تیم اول گروه مقابل یعنی اندیمشک مسابقه داد و با شکست برابر این تیم به دیدار رده بندی رفت و برای کسب مقام سوم مقابل تیم هیئت کشتی ایذه صف آرایی کرد که در این دیدار نتیجه 5-5 مساوی رقم خورد اما به دلیل ضربه فنی بیشتر تیم گتوند، این تیم توانست به مقام سوم دست یابد. همچنین علی اسدی پور و امین میرزازاده از بهترین های تیم گتوند در این مسابقات بودند که توانستند تمامی حریفان خود را شکست دهند و سهم بسزایی در این موفقیت ایفا کنند. لازم به ذکر است که این اولین مقام تیمی کشتی گتوند پس از سالهای طولانی در رشته فرنگی است که نویدبخش ظهور دوباره کشتی فرنگی گتوند در سطح استان و کشور می باشد. امید است با حمایت مسئولین شهرستان دوباره کشتی گتوند به روزهای اوج خود برگردد.  

                             

                                  سینا طالب وند             

مسابقات کشتی فرنگی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 2 کشور به میزبانی دانشگاه تربیت معلم تهران در تاریخ 24/09/1390 برگزار گردید که در این مسابقات سینا طالب وند کشتیگیر گتوندی که برای دانشگاه تربیت معلم کشتی می گرفت توانست در وزن 60 کیلوگرم با غلبه بر حریفان به مقام قهرمانی دست یابد. همچنین تیم تربیت معلم در این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت.

در مسابقات منطقه یک کشور نیز علی یوسفی کیا دیگر کشتی گیر گتوندی که عضو تیم دانشگاه تهران می باشد توانست در وزن 84 کیلوگرم مقام قهرمانی را از آن خود کند. 

زمان و میزبان مرحله برگشت مسابقات اعلام شد .

 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، شهرستان خرمشهر میزبانی مرحله برگشت و نهایی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ متمرکز نونهالان خوزستان را بر عهده گرفت .

بنابراین گزارش این مسابقات طی روزهای 28 تا 30 دی ماه و به شرح ذیل برگزار خواهد شد .

1-وزن کشی رقابتهای کشتی فرنگی از ساعت 18 الی 30/18 روز چهارشنبه 28 دیماه و شروع مسابقات از صبح روز بعد .

2-وزن کشی مسابقات کشتی آزاد از ساعت 18 الی 30/18 روز پنجشنبه 29 دیماه و آغاز مسابقات از صبح روز جمعه .

گفتنی است در دور رفت و در رشته فرنگی تیم نونهالان گتوند در گروه خود با دو برد و یک شکست در مکان دوم جدول گروه خود قرار گرفت.

مسابقات کشتی پهلوانی استان خوزستان روز جمعه 16/10/1390 به میزبانی شهرستان شوشتر یرگزار گردید که در این مسابقات حجت بهرام زاده کشتیگیر گتوندی برای تیم شوشتر کشتی گرفت و توانست در وزن 90 کیلوگرم  مقام دوم و مدال نقره این دوره از مسابقات را از آن خود کند. 

بمنظور حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی .

زمان و شرایط برگزاری پیکارها اعلام شد.

 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، شرایط و زمان برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جوانان انتخابی خوزستان بمنظور حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی در این رده سنی طی روزهای 10 لغایت 12 دی ماه در خانه کشتی شماره یک اهواز ، با شرایط ذیل برگزار خواهد شد .

1-وزن کشی اوزان 50 - 55 - 60 و 66 کیلوگرم از ساعت 17 الی 30/17 روز شنبه 10 دی ماه با دو کیلوگرم ارفاق در هر وزن و شروع مسابقات از صبح روز بعد .

2- وزن کشی اوزان 74 - 84 - 96 و 120 کیلوگرم از ساعت 30/15 الی 16 روز یکشنبه 11 دی ماه با دو کیلوگرم ارفاق در هر وزن و شروع رقابتها از صبح روز دوشنبه .

3-تیم های اول تا سوم مسابقات قهرمانی استان در ماهشهر (اندیمشک - بهبهان  و اهواز ) هر کدام با دو تیم کامل می توانند در مسابقات شرکت نمایند .

4-کشتی گیران متولد 11 دی 70 لغایت 10 دی 73 حق شرکت در مسابقات را دارند . ضمن اینکه متولدین 11 دی 73 لغایت 10 دی 74 میتنوانند با ارائه گواهی پزشکی و رضایتنامه محضری ولی در مسابقات شرکت نمایند. 

5-نفرات اول تا پنجم مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور سالجاری در قم می توانند مستقیم در پیکارهای انتخابی تیم ملی شرکت نمایند .

6-در پایان نیز از تیمهای شرکت در خواست شده که با توجه به کمبود محل اسکان ورزشکاران در هتل ورزش ، حتی المقدور کشتی گیر ان خود را در 4 وزن مربوطه و براساس برنامه اعلام شده به رقابتها اعزام نمایند .

        

آقای ابراهیم خواجه متولد 1/10/1354 دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدایی، وی از ابتدای ورود کشتی به شهرستان گتوند همچون دیگر علاقمندان، رو به رشته پهلوانی کشتی آورد. وی یکسال بعد در سال 1372 برای ادامه تحصیل به دانشسرا در شهرستان خرمشهر رفت و نتوانست به ورزش قهرمانی بپردازد. آقای خواجه یکی از کسانی است که تا جایی که توانسته به کشتی گتوند خدمت کرده است. او به همراه مربیان و دست اندر کاران کشتی گتوند در پی شکوفایی کشتی شهرستان دست از  تلاش برنمی دارند. آقای خواجه می گوید: آرزو دارم روزی بتوانیم جامی با نام استاد سید احمد کلانتر در سطح کشور برگزار کنیم تا بتوانیم ذره ای از خدمات ایشان را پاسخ دهیم.

جا دارد از آقای خواجه کمال تشکر را داشته باشیم که بدون هیچ ادعایی در پی خدمت به جوانان شهرمان تلاش می کنند و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان را از خداوند منان خواستاریم.   

زمان اعلام آمادگی تیم های شرکت کننده اعلام شد.

رقابتها بصورت رفت و برگشت خواهد بود.

 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، کمیته لیگ این هیأت با ارسال نمابری از تیم های داوطلب شرکت کننده در مسابقات کشتی آزاد لیگ بزرگسالان خوزستان درخواست نمود تا تاریخ 10 دی ماه آمادگی خود را جهت شرکت در پیکارهای مذکور که برای اولین بار بصورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد ، اعلام نمایند .

بنابراین گزارش این کمیته قصد دارد با توجه به هزینه های بالای تیم داری ، مسابقات لیگ های را فقط در رده سنی بزرگسالان بصورت رفت و برگشت برگزار نماید که باشگاههای داوطلب در این راستا میبایست با آمادگی کامل در رقابتها حضور یابند .

شایان ذکر است این مسابقات در سالهای گذشته بصورت متمرکز برگزار می گردید .

از این قوانین 5 مورد به کشتی فرنگی و یک مورد نیز به کشتی آزاد اختصاص دارد
این قوانین در صورت تصویب در کنگره فیلا، از سال 2012 اجرایی می شود

فدراسیون بین المللی کشتی ( فیلا ) با ارسال بخشنامه ایی شامل 6 قانون پیشنهادی برای بررسی، آزمایش و اظهار نظر به فدراسیون ملی، یادآور شده است که این قوانین، در صورت تصویب در کنگره فیلا در خلال بازی های المپیک لندن،  از سال 2012 به طور رسمی به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد.

به گزارش سایت انستیتو بین المللی فدراسیون کشتی ایران و به نقل از سایت فدراسیون کشتی امریکا، از 6 قانون پیشنهادی 5 بند اختصاص به کشتی فرنگی و یک بند دیگر نیز مربوط به کشتی آزاد است که درخلال رقابت های آزمایشی اخیر در لندن تست شده است.  

5 بند مربوط به کشتی فرنگی : 
  1- تمامی موارد مطرح شده در بندهای 47 ( شرایط خاک در خلال رقابت های کشتی) ، 48 ( (منطقه قرمز تشک) ، 49 ( خاک اجباری ) و بخش 9 کتاب مقررات، شامل ممنوعیت های کلی، فرار از فن ، فرار از تشک ، فنون خطا، ممنوعیت های خاص و عواملی که کشتی را از ادامه روند طبیعی باز می دارد، به مانند قبل همچنان پا بر جا هستند.
 2- کشتی با ایستادن سینه به سینه کشتی گیران و با سوت داور آغاز می شود و در طول مسابقه، داور وسط باید کشتی گیران را به تلاش و تماس برای اجرای فنون ترغیب کند( در این بند در خصوص شکل ایستادن، درگیر بودن دست ها یا اینکه دست ها در برابر حریف به صورتی باید قرار گیرند، توصیحی داده نشده است). 
3- در زمان اجرای قانون خاک اجباری، دست های کشتی گیر مجری باید روی شانه های کشتی گیر مدافع قرار گیرد و سپس با سوت داور فعالیت آغاز شود.
 4- موارد جریمه در شرایط نقض قانون به این شکل است که داور موظف است در بار اول با قطع کشتی، به طور دوستانه به کشتی گیر خاطی تذکر دهد ( این تذکر فقط به کشتی گیر داده می شود و داور نیازی نیست که به مربی وی نیز یادآوری کند) اما به دنبال تکرار خطا، باید اخطار و امتیاز جریمه به کشتی گیر خاطی تعلق گیرد.
5- در پایان کشتی 1:30 سرپا، اگر یکی از کشتی گیران موفق به کسب امتیاز شد دیگر نیازی نیست که حریف وی در خاک اجباری وی قرار گیرد و کشتی تا پایان وقت یعنی 2 دقیقه همچنان ادامه خواهد یافت، ( این تصمیم به آن خاطر است که 30 ثانیه خاک اجباری از روند رو به جلو و تهاجمی کشتی که امتیاز در بر داشته است، جلوگیری نکند.
 یک مورد مربوط به کشتی آزاد :
  6- در اجرای قانون قرعه کشی 2 توپ به رنگ آبی و 2 توپ به رنگ قرمز در جعبه مخصوص قرار داده شود، در نخستین تایمی که کشتی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید،  در قرعه کشی اول هر رنگی از توپ ها از جعبه خارج شد، به وسیله رییس تشک کنار گذاشته می شود تا در صورت احتمال انجام قرعه کشی در تایم بعدی، درصد شانس کشتی گیر بازنده دارنده دوبند به رنگ توپ در تایم قبلی افزایش یابد.
فیلا در بخشنامه ارسالی خود به فدراسیون های ملی ابراز امیدواری کرده است که قوانین پیشنهادی بتواند زمینه بالا رفتن کیفیت کشتی ها در سال 2012 را فراهم کند.

لازم به یادآوری است که فدراسیون های ملی موظف هستند قوانین پیشنهادی فیلا را در یک سری مسابقات داخلی مورد آزمایش قرار داده و نتایج آن را به فیلا ارسال کنند .

فیلا نیز با بررسی نکته نظرات ارسالی از سوی فدراسیون های ملی، نتایج را در کنگره فیلا در لندن مورد بررسی قرار داده و قوانین جدید برای اجرا در سال 2012 را تصویب خواهد کرد.

                                                     

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

هشت کشتی گیر و دو مربی خوزستانی به اردو دعوت شدند .

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستانی ، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان جمهوری اسلامی ایران از صبح روز 3 دی ماه با حضور هشت کشتی گیر و دو مربی خوزستانی بشرح ذیل در سالن شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران تشکیل خواهد شد .

66 کیلوگرم :محسن زیرک و مهدی زیدوند(اندیمشک)پیام بویری (ایذه).

74 کیلوگرم :علی یوسفی کیا (گتوند).

84 کیلوگرم:محمد رسولی ، فرشاد رستمی کیا و رحیم کریم فر(اندیمشک).

96 کیلوگرم:سیدمصطفی صالحی زاده (بهبهان).

مربیان : حبیب کاکاحجی (دزفول) بابک کریم زاده(اهواز).

یادآور می شود این اردو تا 14 دی ماه ادامه دارد.

پيوندها